Varför

Kvalitet - Det är att vi genuint bryr oss om att skapa en positiv kundupplevelse


      Inga rutiner, checklistor eller processkartor ”säkrar” kvaliteten, om vi inte samtidigt har rätt kultur och matchande ledarskap.

VARFÖR



Vår drivkraft ligger i att få vara med och skapa framgång, genom att inspirera och förbättra verksamheter utifrån kundens och medarbetarnas bästa.


Vår styrka ligger i att utifrån en helhetssyn och verksamhetens strategiska inriktning ifrågasätta och analysera verksamheten och dess processer, för att sedan driva ett övergripande och systematiskt förbättringsarbete som leder till konkreta resultat. 


Faktorer som pedagogik och psykologi är centrala för att lyckas påverka värderingar och beteenden i en verksamhet, och att skapa en kultur där ständiga förbättringar och ett proaktivt agerande är naturligt i vardagen.


Med dagens komplexa omvärld är det kritiskt att skapa ett innovativt och flexibelt organisationsklimat, men också stabila processer som kan leverera förutsägbara resultat.


För att lyckas bör en gemensam grund och förståelse skapas hos alla om varför de skall engagera sig. Kan man frigöra energin och kreativitet skapas en långsiktig positiv spiral.


Vi känner en tillfredställelse i att se människor växa och när de genuint bryr sig om kunden.


Att utveckla ledarskapet tillsammans med att skapa ett harmoniskt klimat ökar motivationen. När sedan medarbetarnas stolthet för företaget ökar och förbättrade processer direkt påverkar förtroendet hos kunderna och varumärket stärks, ja då är vi hemma!


Ta vara på er fulla potential…

Många verksamheter har idag kanske en komplex verksamhet med massor av olika krav att leva upp till, flera komplexa stödsystem, ett stort produkt- och tjänsteutbud, komplexa ledningssystem med rutiner och dokumentation som skall hållas aktuella och efterlevas.


Det finns många identifierade processer som kanske inte alltid samverkar på bästa sätt. Dessutom kanske några tätt efterföljande omorganisationer.


De flesta gör en omvärldsanalys i sin strategiplanering, men hur många gör en invärldsanalys? Nya strategier och affärsplaner blir svåra att implementera under dessa förutsättningar.


Utmaningen för många är att få allt att hänga ihop och att förenkla och skapa en tydlighet för både medarbetare, chefer, styrelse och framför allt kunderna. Att kunna mejsla ut det väsentliga är en konstart i sig.


Att som förbättringskonstnärer göra övergripande detaljanalyser och sedan systematiskt utveckla er tillvaro, det är vi bra på!


- Vi lever på att öka livskvaliteten på Sveriges arbetsplatser. Ett resultatinriktat förbättringsarbete med helhetssyn, gör så att allas fulla potential blommar ut och kunderna blir nöjdare.


- Vi vill frigöra kreativiteten och innovationsförmågan samt skapa ärliga och transparenta organisationer.


- Vi tror på människors och organisationers inneboende kraft.



Ta kontakt och berätta om era behov, så kan vi börja er resa tillsammans.

- Utmaningen för många är att skapa en enkelhet och tydlighet